Tuesday, November 18, 2008

Kongsi Cerita...........

apa yg aku nk tulis ni adalah berkaitan ngan perkahwinan....ni pun atas permintaan CHENTA HATI aku...dia yg suh aku masukkn dlm blog ni supaya jadik pengajaran utk sume org....


hari ni baru aku ada kelapangan untuk bercerita kisah ini......


kisah ni berlaku dekat kg bf aku.....kisah
pederitaan seorg suami akibat daripada perbuatan mak mertua yg xsuke pada si suami tersebut.....penderitaan tersebut akhirnye membawa kepada kematian....


menurut cerita
CHENTA HATI, si suami ni terlalu menyayangi dan menyintai isteri...klu xsilap aku dah ada 2 org anak....dsbbkan keje si suami ni biasa2 je, mak mertua dia xsuke n plbagai cara mak mertua ni buat utk pisahkan ank dia ngan si suami....last2 ank dia termakan hasutan mak dia....emmmmmm....sbnrnye si anak pun sngt menyintai suami dia...cume si anak ni tersepit antara si suami atau si mak dia....


last2 diaorg
bercerai n si isteri kawen lain....si suami plak merana sngt2.....dsbbkan tekanan perasaan, si suami telah mendekati DADAH utk melupakan sume mslh....cian kan...masa aku dngr kisah ni, aku mcm simpati sngt.....si isteri terpaksa kawen lain disbbkan mak dia sdgkan hati dia msh syg ngan suami.......


skrg segala nya
telah berakhir....si suami meninggal dunia akibat HIV.....masa majlis pengkebumian tu, si isteri datang untuk melihat bekas suami nye....apa yang bf aku citer, si isteri ni meraung2 menangis melihat pemergian suaminya....tapi sume dah terlambat....ALLAH lebih sygkan dia..


ermmmmmm..begitulah kehidupan kan....kadang2 kite telah membuat yang
terbaik di dalam sesuatu perhubungan...tapi sume tu kekuasaan ALLAH S.W.T....ada masa kita bahagia, n ada masa kite derita...........


insyallah......klu dipanjangkan umur n jodoh, aku nk jadik
isteri yang solehah n terbaik buat bakal suami aku.......itu janji ku.....

5 comments:

IamYonna said...

cik yumici,boleh tak saya memaki hamun mak die dalam blog ni??
mak die tak bace blog kan???

mak dia seriously mcm (**)((&*%^$#@!!!!
mintak2 la mak kite dijauhkan dr sifat2 terhina mcm ni!!!

kesian anak dia,.kesian menantu dia! mana hati perut dia.
even laki tu tak keja bagus asalkan halal pun dah cukup baik,dah cukup la utk mereka makan n pakai. kenapa mak dia sampai nk pisahkan diorg!! :(

sgt sedih.kalau anak pompuan dia tu kuat,sure boleh lawan ngan mak dia.tp tu la, dia pon mmg la tersepit. mak dengan suami..

haih..
laki tu pon da xde :(
kesiannye die..
meninggal dlm keadaan hiv.. :(

bile benda ni berlaku?

Ummu Adasha said...

pabila isteri sudah dikahi..maka beralihlah syurganya kepada tapak kaki suaminya...berakhirlah sudah bahawa dia patut patuh kepada ibubapanya..kerna pabila saat akad nikah disahkan, Allah memindahkan segala sesuatu yang ditanggung ibu bapa sejak kelahiran wanita itu kepada suaminya..suaminya la yg bertanggungjwb...tapi, kerna kepatuhan terhadap suami yg tak teguh, si isteri telah berlaku zalim kepada suaminya... padahal dia patot menuruti kata2 suaminya...walaupon mak dia tak suka, ini smua perlu perbincangan...kalo leh jgn dok ngan mertua pas kawen, carilah rumah sewa kalo tak mampu beli umah...ia lebih baik...moga smua wanita mengertinya....

IEYNA said...

yonna, peristiwa ni baru je berlaku...bulan lps....cian kan...masa dngr cerita ni mmg sedih...bila bf cik yumici cakap wife dia nangis gile bile lihat jenazah bks husband dia tu....wife dia rasa bersalah sngt....


pge46, suke dngn nasihat yg awak beri :)...smoga sume pembaca blog ni dpt baca nasihat awak sbgi pedoman hidup :) ....

teddi said...

emm kesiannye lelaki2
tapi boleh dikatakan lelaki2 amat lemah
apa susah cari lain kan boleh

IEYNA said...

emmmmmm....

mgkn dsbbkn perasaan CINTA n SAYANG, lelaki tersebut tak sanggup utk mncari pengganti....

bile CINTA n SAYANG menguasai diri, manusia akan lemah n kdg2 xbleh pk bnda yg baik atau buruk.....