Tuesday, September 23, 2008

Shopping Rayer....

Thn ni raye simple je...disebabkan aku yg suke ambik sambil lewa psl raye ni, baju krg pn xjahit lagi...kainnye dh ada...tapi xder tukang jahit yg nk jahitkan baju aku...huhuhu..padan muke aku..salah sndrikan..last minute baru nk hantar kat tukang jahit tu....

So terpaksa lah aku beli baju kurung yg dh siap....hari sbtu 20hb, aku n kak sham kuar g Melaka....Melaka lagik...hehehhe....tapi melaka mmg best klu nk shopping raye..kak sham bawa aku kat area MELAKA CENTRAL....kitaorg smpi ptg...mmg rambang mate bile dh smpi kat sne..sume cntik2..tudung xpayah nk cakap arrr..sume bling2....baju plak mcm2 nama ader...bju krg angkasawan lah, bju kurung pahang, baju kebaya sume nye ada....

Kat area ctu gak ada bazar ramadhan..so kitaorg xpyh g jauh2 nk cri tempat makan....yang best nye smntara nk tgu wktu berbuke pose, ada plak mamat ni main2 mata ngan aku.....ahaksssssssssssss.....aku panggil dia abg tauke lemang coz dia ni jual lemang....dia snyum kat aku, aku pn balas lah snyuman dia..nnti kata sombong plak.....hehhehehhe (sbnrnye menggatai je )...kebetulan gerai yg aku dok tu berhadapan ngan gerai dia....ishhh...xselesa aku org main2 mata ni...nk ngorat ckplah nk ngorat.... (perasan cik yumici ni :p ) "lomang paneh, lomang panjang, lomang godang"..hah tu lah kata2 abg tu time dia nk jual lemang dia...cara dia ckp pn mmg klakar....aku smpt gak amik gmbr abg tu tapi dri blakang je lah...hehehhe...


(abg tauke lemang yg ber'cap' merah tu...hehhehe)


Lps je buke pose kitaorg cri surau area ctu....lps tu continue shopping...hehhehe...pmpuan, dua tiga jam mana cukup nk membeli belahkan.... :) jalan punye jalan aku terpandang baju kurung wrna peach..emmmm cntik gak...harga pn bleh tahan....so aku trus beli je...lps tu cri tudung plak...aku bab2 tudung ni cerewet cikit....klu bleh nk bawal no 1 n batu tudung plak kene bling2...bru cntik..hhheee..aku beli tudung krim n peach...

( ni tudung yg aku beli..baju malu nk tunjuk...hehee)


Kak sham ape citer plak? xbeli ape2 ke...hehhehe..kak sham juz temankn aku je..dia nk survey2 dulu coz mgudpn dia nk dtg cni lagi...kak sham juz beli selendang je....emmmm aku pn brminat gak nk pakai selendang tu...so aku belilah stu selendang wrna hitam yg ada bling2 gak..hehhehe....aku xpernh pakai selendang...saje je beli nk cube2 pakai.. :)

Syok gak g melaka tu....bazar besar, mcm2 ada..Tahun dpn nak gi lagilah...hehhehee

No comments: