Monday, June 15, 2009

Cikgu Ieyna Pening....


arini baru strt sekolah.....persediaan rapi telah dibuat sehari sebelum ke sekolah....tapi masih jgk tak rapi rapi....kalut betul aku pagi ni....nak kene amik buku teks utk mngajar, nk kene amik rancangan mengajar drpd ckgu2 senior, kene jumpa guru panitia bahasa....huh, penat berjalan arini.....kebiasaan kol 11 aku dh g kantin makan....tapi arini nk makan pn xsmpt..nasib baik mak esah ada bekalkan aku kuih...leh tahan lapar smpi ke ptg....



ada satu lagi tugasan yg perlu aku laksanakan..."MICROTEACHING"....huhuhu..amendelah tu...pening kpala ni....klu budak2 degree pendidikan msti kacang je kot bendalah ni....kitaorg ckgu2 baru dikehendaki menyediakan satu rancangan mengajar untuk diajar di depan guru penolong kanan..(guru penolong kanan aku skema woooooo.....)....format rancangan mengajar telah diberikan....rabu ni dh kene present....cuak beb....bnyk benda nk kene study ni....kene cari bahan utk mengajar lagi....huhuhuu....penink penink....xpe, ni sume pengalaman yg bermakna untuk menjadi seorg guru yg baik.....harap2 present aku sukses lerrr.....


thankz utk chenta hatiku yg sanggup hntr broadband aku yg tertinggal kat kg.....huhuhuhu....jauh perjalanan chenta hati...cian dia....tanpa broadband ni susah gak aku nk buat keje...nak cri bahan terkini untuk rancangan mengajar aku nnti....syok jgk chenta hati dtg ptg tadi....rindu terubat....cheeewaaahhhhh....kami siap makan durian lagi...hah, rumah mak esah ni bnyk durian....sodap....


ok, lupekan kisah durian itu....rancangan mengajar perlu disiapkan malam ni...esok leh diskus ngan kwn2...huhuhuu....
( durian ley lupekan tapi chenta hati sntiasa diingati.... (^_^)....cayang banget sama dia)



6 comments:

Dj Epoi said...

Salam.....


Salam Walaei juga untuk Tuan Rumah....

Gua dah link Blog Lu.....

Blog yang penuh ngn Ilmu.....
Gua pasti akan kesini lagi....

Hebat Chenta Lu arrrrrrr!!!!!
Kalau takder alam maya nih!!!! Mati rasanya diri hehehhehehe...

atty's said...

kat mana umah mak esah tu..kty suka doyan..nak dtg terjah...ekekkekke

Qi_Cinoi.Lavigne said...

rajen giler cikgu..ko serius ke nk jd cikgu..smpai bila2?

[b][y][t][i][e] said...

all da best!!insyaallah cik yumici mst lehnyee...hee

amboi..smpt lg yer mkn durian..hehe..sdpnyee

em..cik yumici ajar kt sek mane?

IEYNA said...

hye dj epoi :) chenta cik yumici mmg hebat..sehebat tuannye...hehhehe....okies dh sama2 link....frenz yah ....


kak aty, meh dtg nogori....kite makan doyan sama2... :)


knp?xpercaya ke cinoi...hehhehe...doa2kan jelah ek...smga cita2 aku tercapai..aminnnn...

cik bytie :) nnti ieyna bgtau area mana ngajar ek...dokek jooo ngan cik bytie kot.hehhehe

DiaNaNuNciAda... said...

hhhhhheheh...mane bleh samekan chenta hati dengan seulas durian,,hehheh...kak cin durian ayh den asik hlang yo...sapo tah curik..hheheheh