Wednesday, May 13, 2009

Pengalaman demi Pengalaman.....

"Temuduga Terbuka Jawatan Kontrak Di Bawah Pakej Rangsangan Ekonomi Kedua Negara Untuk Berkhidmat Di Jabatan Pelajaran Negeri"


keletihan yg teramat sngt.....kepanasan yg aku tempuhi arini....emmmmm.....sume tu pengalaman dlm mengejar sebuah impian..... (^_^)......



alkisah, arini aku xg keje....EL terancang :p .....coz aku nk try intrvw guru kontrak yang ditawarkan di seluruh negeri....selain guru kontrak ada gak jwtn lain....pegawai
tadbir, pnlg pgwi tadbir n pembantu tadbir.....lps hbis keje smlm, trus aku balik N9 n awal2 pagi dh ready nk g PUSAT KEGIATAN GURU KAWASAN AMPANGAN.....chenta hati setia menemani (^_^)....


kul7 chenta hati dh dtg jmpt aku n ekal...ingtkan kami org terawal smpi..rupenye ada lagi yg paling awal....tepat 811am, aku smpi kat ctu, n msa tu mmg panjang gile org dh beratur smpi ke kwsn jalan besar.....huhuhuhuhuhu....rmi betul siswazah zaman skrg....sume nk keje gomen (^_^)...

:: ni lah cik exal...bestfrenz cik yumici yg sama2 g intrvw.... ::


:: masa ni baru kul 830pagi....panjang giler beratur ::


:: cik yumici yg sabar menanti untuk mendaftar nama...huhuhuhu....sngt sngt sabar.... ::

** sume gmbr di atas CHENTA HATI yg amikkn...thankz ya....(^_^)....suke tgk gmbr cik yumici yg tgh beratur tu,,,hehheehhehe**


aku dpt no giliran yg ke 60...ekal plak 66...masa pendaftaran tu, kitaorg kene pilih subjek yg hendak diajar....aku pilih "TEKNOLOGI MAKLUMAT" & " PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN"......kol 10 baru start intrvw....masa tu dh mula kepanasan...org plak smakin ramai yg dtg....kwsan sesak...bayangkan 4 jawatan kosong di buka serentak dalam satu kwsn yg sama.....sure ramai yg serbu.....aku trasa mcm nk g masuk AF plak...rmi giler....(^_^).....



dngn penuh kesabaran aku n ekal setia menunggu shgga no kami dipanggil....bayangkan kami dtg pagi n kul 3 lbh baru dipanggil interview...huhuhuhuhuhu.....sungguh memenatkan....aku sempat tnya petugas kat ctu...utk jwtn guru kontrak arini brapa org yg dh daftar....n akak tu kata " 250 org dik"....emmmmmm....angka giliran aku 60....60 pn dh kol 3 lbh..smpat ke habiskan 250 dlm masa sehari....kul 5 dh tentu kene stop...akak tu kata " smbg esok dik...akak pn dh xlarat ni...ramai sngt".....hehhehehehehe.....alhamdulillah, aku n ekal dpt intrvw arini..klu suh dt
g esok, sure xdpt dtg...xkn nk EL lagi kot...huhuhu..bising bos aku nnti...


bile tgk keadaan mcm ni, aku mula terpk.....rmi betul siswazah menganggur skrg....tapi bila tnya diaorg, kbnyakan tak menganggur pun..sume dh ada keje....macam aku..aku dh ada keje cume nk yg terbaik dlm memilih kerjaya....n yg penting minat
kite ke arah mana....klu xminat nk keje pn susah....asyik xder mood je....(betul betul betul)


so skrg, tgu je lah resultnye....antara dapat atau tak....manalah tau ada rzki kan...disbbkan minat ku ke arah bidang pendidikan, aku akan trus mencuba lagi slagi ada pluang...chaiyok chaiyok yumici (^_^)......

....................
..................
................
..............
............
..........

:: aku sngt2 menghargai pengorbanan CHENTA HATI, yang sanggup menghantar dan menunggu aku untuk menghadiri tmuduga ni.....perghhh mmg lama gile...tapi CHENTA HATI sabar menanti...CHENTA HATI sntiasa memberi sokongan n galakan ke atas apa yg aku buat....coz dia tahu apa g aku mahu....muahhhhhh....LUV YA..... ::


12 comments:

eya said...

hrsla chenta hati dok sokong tunang dia,kalo x sape lagi kan..bertuah dpt bakal suami cm tu..n akk harap eiyna dpt keje yg eiyna minat nih..semangat!

Qi_Cinoi.Lavigne said...

xpe..cuba je..ok r tu...

weh..bleh ke kitr ajar pendidikan jasmani dan kesihatan..best gak kan..ahaha

mizzwaniey said...

smoga berjaya sis..
so cute la sy tgk sis ngan chenta hati sis...

EyEdA said...

erm..
sy pn x minat ngn ape yg sy wut skunk..
tp...
sy memilih utk mlakuknnye..dgn rela hati..
tataw nape..mgkin nnti de mkne t'sirat sbliknye kn..

Mak Su said...

semangat kental ya ieyna.... all the best !

:D

p/s: maksu tak pernah terfikir nak bukukan, sebab tak pandai ler bab2 tu... ada jalan ker?

IEYNA said...

kak eya = alhamdulillah kak...harap2 mcm tulah smpi dh kawin nnti kan...hehheeh...yup ina mmg smngt gile nk bergelar pendidik...chaiyok2 :)


cinoi = aku nk ajar murid2 aku nti cara jdik defend yg teror mcm ko..boleyyyy...hehhehe


wanie = thankz yah... :)


eyeda = mcm kak ina..rela dlm paksa...layan je dulu..hhuhu


maksu = smngt ni maksu....hehehhhe...cube slagi boleh... :)

pasal buku tu, nnti ina pk2 kan k...khas utk maksu...ada jalan tu... :)

Ms Liana said...

wahhh...rajennye kak ieyna bratur pjg2..

smgt nk jadi cekgu yeh??bagos2...cekgu yg cekal cmnila yg patot dipilih..

aritu kpli kak ieyna dpt x ntvw??
yana xdpt..hukhuk~

xpela..alhmdulillah rezki yana dpt keje yg mostly org idamkan..(yeke??) ;-)

kak ieyna nye kenduri kawen biler??
beshnyeee...nk kawen da..

p/s:psiapan nk tunang leceh x?? =D

atty's said...

salam ieyna..kty doakan ieyna berjaya..amin..

dulu kty pernh g interview gtu kt pwtc..akak ler masa tu jadik mangsa..

dr pagi...kol 7.30..udahnya sampai umah kol 7 jugak..letih..akak pun dpt ar pengalaman..cmner susahnya nak dpt keje..

★ Nu♥ℜul ★ said...

mmg ptt un chenta hati cik yumici anta cik yumici g interview ..

dah tanggungjwb dia
nk kne jge cik yumici ..

hehehehe ..

IEYNA said...

HI YANA :) = rajin xrajin kene gak beratur...insyallh berkat kesabaran tu msti ada hasil kan...hehhehehehe...congrat...yana pn dh dpt job yg diidamkan....ramai kwn akak xdpt job tu...bukan sng nk dpt...anda insan terpilih.... :)

dh nk bertunang ke....klu nk yg terbaik kene wat persiapan awal...so xleceh...klu wat last minute sume benda jadik leceh.... (^_^)

IEYNA said...

kak aty = thankz kak aty.. :) hah sbtu ni ada open intrvw kat pwtc...xmo g arrrr..grenti ramai org...huhuhu..sesak...


cik nurul = yup mmg tanggungjawab paksu nurul jaga cik yumici..hehhehhee

Mak Su said...

yahuuu, thanks ieyna, ntah ok ntah tidak... maksu ni budak baru belajar ;p