Thursday, October 14, 2010

Cukuplah sekali.... :(

Arini aku mc coz kene g clinic atas arahan nurse...seawal pagi dlm kol 715pagi aku dh smpi clinic...ingtkan aku org yg pertama, tapi kat dlm ader sorg untie lagi awal smpi...appoitment kol8, tapi aku smpi awal...on9 FB gune hp coz borink menunggu...perut lapar coz kene pose malam smpi ke pagi....


aku rase aku sihat sngt...makan pn ok, kesihatan pn ok....tapi bile g clinic wat checkup, nurse kate aku tekanan darah rendah n berat badan naik mendadak....huhuhuu....sepanjang proses kehamilan nie, aku xder mabuk2, penink...selera makan pn ok jer....sbb tu kot berat badan aku brtambah2....bile malam, aku makan buah jer rasenye...kat sekolah 2kali makan...pagi n tghari...balik sekolah ptg makan lagi n malam makan buah atau minum susu....ermmmmm rase2nye ok jer kot cara pemakanan aku...NORMAL kan....tapi bile timbang berat badan, huhuhuhuhuhu...naik giler....


tepat kol8 nama kene panggil...mula2 amik darah pastu nurse bagi segelas besar air gula....AIR GULA !!!!!! ..... sngt2 manis n aku mmg xsuke manis....huhuhuhu...nak xnk telan jer....kakak sebelah aku masuk lambat tapi air gula dia hbis dulu dari aku....xsmpi 5 minit air gula dia dh hbis......ermmmmm sungguh pelik....rileksss jer dia....smpt lagi senyum2 kat aku...bile aku toleh kat dia, aku rase dia tipu.....dia xminum pun...dia bawa botol air besar...bile nurse xprasan, dia msukkn air gula tu dlm botol air tersebut......bijak ker ek mcm tu.....ader sorg kakak ni nasihatkan aku...dia kate, takpe dik minum jer perlahan2...jgn ikut prangai org sebelah tu....lagipun minum air gula nie kdg2 penting gak untuk ibu2 yg mengandung coz leh dpt kesan awal penyakit....lagipun first baby....so ikut jer arahan nurse...untuk kebaikan ibu n kandungan...bile pk2 balik kate2 kakak tu, betul gak....xperlah...manis pun manis lah...KU TELAN JUA...huhuhuhu


lps hbis minum, 2jam kene tggu kat clinic tu....pk nk balik balik umah...tapi, malas lah plak...so tggu kat dlm clinic smbil tgk tv....nsb baik ader tv, so xbosan sngt...lps 2 jam, nurse panggil balik....amik darah lagi....result 2 mggu lagi...huhuhu...hope, sumenye ok....


balik dri clinic trus g pasar....beli kerang...mau makan kerang bnyk2, tambah darah....kali nie nk jaga pemakanan....nk makan makanan yg berkhasiat....sayur2 hijau...buah-buahan....minum susu...hehhehehehe.....tinggi betul azam....bile dh ader azam kene lakukan...insyaallah....YAKIN BOLEH, JGN MALAS2 YER CIK PUAN IEYNA.......n penasihat saye EN SUAMI, sntiasa mengingatkan saye bab2 makan nie....slalu pesan, amik sayuran hijau, makan kerang...risau betul dia bile dngr saye kurang darah....jgn risau sayang sumenye ok (^_^) ...


p/s : esok ader makan2 kat bilik guru...oppssss makan lagi....hihihihihihi

1 comment:

atty's said...

salam ieyna..betui tu .
tp cara makan ieyna tu dah betui .maybe pembawakan..

tp kerang ke hati ayam ke ..tuk tambah darah .mmg kena makan .kang nurse bebel..