Friday, December 30, 2011

Pengorbanan ...

alhamdulillah....penantian itu mmg menyeksakan ...tetapi disebalik penantian itu akhirnye disusuli dngn berita kegembiraan...tak sia2 rasenye mnggu slama 2 tahun lebey...org kate klu dh rezeki tu pasti milik kiter...cume cpt n lambat jer...



insyaallah dngn izin ALLAH S.W.T tahun dpn aku akan smbg kmbali study dlm bidang pendidikan ...YESSSS...ni lah cita2 ku...ingin jdi pendidik...slama 2 tahun aku berkhidmat sbgi GSTT, dan kini kami GSTT diberi peluang mengikuti kursus perguruan selama setahun stghn...tahniah juga buat rakan2 GSTT SMK MANTIN yg layak...kbnykan rakan2 dpt UPSI n aku kembali semula ke UTHM-UNIVERSITI TUH HUSSEIN ONN MALAYSIA....hehhehe...tak sngka sungguh...kali ke 2 menjejak kaki ke sana...msti dh bnyk perubahan...



setahun stgh...agak lama rasenye org sprti aku yg telah mempunyai suami n anak...bnyk pngorbanan perlu dilakukan..meninggalkan anak kecil ini di kg dan berjauhan dngn suami...ishhhh mcm xsnggup jer utk aku lakukan...qayyim terlalu kecil utk aku tinggalkan bersama nenek di kg nie...terlintas jgk di hati ni nk bawa qayyim bersama....tapi mampukah aku utk mnjaganya??? riso jika penjagaanku xserapi sprti skrg....cian qayyim nnti...suami??? dh lh slalu berjauhan...kali ni klu suami balik bercuti pasti berjauhan lagi...cuti sem baru boley jumpa....aduhhhhh mcm2 perlu difikirkan...



persediaan mental n fizikal perlu ku lakukan skrg...tnggl 2 bln jer lagi utk aku prepare sumenye...semoga sumenye berjalan dngn lancar...AMIN....


p/s : rindu pada suami..tinggal beberapa mggu jer lagi papa nk balik...xsabar rasenye ummi n qayyim nk jumpa papa...

3 comments:

**__AkuStiKa__** said...

..k.ina mesti kn duk fakulti pendidikan teknikal..huhu..jgn riso pensyarah semua ok2..kalu de pe2 msj je org..subjek kita belajar lebey kurang rsnya..tp pe2pun tahniah...jgn riso study pendidikan nie best cuma kena rajin je..all the best..yg plg best korang dh study kat kampus baru..kat dlm uthm...miz u so much...

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

ina..tahniah yer....:)

attyfir said...

IENA, TAHNIAH YE..